czwartek, 17 czerwca 2010

Kto manipuluje kursem?

W związku z humorystycznymi wypowiedziami (zarzutami?) niektórych komentujących blog chcielibyśmy przypomnieć to, co do powiedzenia mieli "główni insajderzy" GK Veno SA. 

Złość jest złym doradcą więc proszę na chłodno ocenić, kto tutaj manipuluje, kim manipuluje i w jakim celu... No chyba, że winni są dziennikarze publikujący wypowiedzi, a potem zespół VenoWatch, który przypomina o takich artykułach.

01. luty 2008

(...) - Pod koniec tego roku chcemy, by wszystkie nasze firmy były rentowne - zapowiada Kuich. Biorąc pod uwagę plany inwestycyjne (m. in. uruchomienie produkcji samochodów sportowych z karbonu), pieniądze z oferty niepublicznej - około 3 mln zł - nie wystarczą spółce na długo. - Emisję połączoną z debiutem na GPW możemy przeprowadzić pod koniec tego roku - informuje Marek Tomkiewicz, szef rady nadzorczej spółki. (...)



26. marca 2008

(...) Akcje firmy motoryzacyjnej Veno rosną o 13 proc. do 0,6 zł po informacji o tym, że spółka zamierza przeprowadzić emisję 70 mln akcji z prawem poboru (w stosunku jeden do jednego). Cena emisyjna nowych papierów nie przekroczy 0,04 zł. Pieniądze (łącznie 2,8 mln zł), Veno przeznaczy m.in. na zakup zachodnioeuropejskiej firmy handlującej częściami do tuningu (...)



19. czerwca 2008

(...) Obecnie firma Veno Automotive S.A. jest w stanie produkować rocznie 10-12 egz. takich samochodów. Są one przygotowywane na miarę, według indywidualnej specyfikacji sporządzonej przez klienta. Cena? Ceny netto będą zaczynały się od 350 tysięcy zł - poinformował INTERIA.PL prezes firmy, Łukasz Tomkiewicz. (...)



23. czerwca 2008

(...) — Robimy ekskluzywny samochód sportowy, piekielnie szybki, piękny i podrasowany w wersji roadster oraz coupé. Opływający w bajery —zapewnia Arkadiusz Kuich, prezes Veno (...)
— Zdziwiłby się pan, jak wielkie firmy pytały nas o ten samochód. Mamy e-maile z krajów arabskich, z Polski zgłosiło się kilka dużych nazwisk. Pierwsze umowy zostaną podpisane lada dzień — podkreśla Arkadiusz Kuich. (...)

02. września 2008

(...) Szef Veno nie może powiedzieć, gdzie jest produkowany samochód, kto chce go kupić, kiedy zmienią leciwą stronę internetową. Po półtora miesiąca dzwonię do Arkadiusza Kuicha po wieści:
— Zrobiliśmy dobry PR na zachodzie Europy, mamy odzew. Samochód? Trwają prace. Nie wcześniej niż na koniec roku będziemy mogli go pokazać — zdaje relację. (...)



17. marca 2009

(...) Na pewno samochód powstanie w tym roku – mówi Arkadiusz Kuich, prezes Veno. Równolegle firma rozmawia z dilerami, którzy chcieliby zająć się sprzedażą samochodu. Zarząd zapewnia, że pojawili także pierwsi potencjalni klienci.
- Skończyliśmy prace nad nadwoziem, kończymy wnętrze i przechodzimy do trudnego etapu łączenia nadwozia z ramą. Mamy pieniądze na dokończenie projektu – dodaje Arkadiusz Kuich. (...)



21. maja 2009

W przyszłym roku spółka może wyprodukować kilkadziesiąt samochodów limitowanych serii - powiedział PAP Arkadiusz Kuich, prezes grupy Veno. "Chcemy produkować samochody w oparciu o współpracę z firmami zapewniającymi poszczególne podzespoły samochodu np. podwozie, silnik" - powiedział PAP Kuich.

Prezes dodał, że produkcja będzie możliwa w przypadku przejęcia firmy zajmującej się produkcją limitowanych serii samochodów. "Prowadzimy rozmowy, jest szansa, że w niedługim czasie, prawdopodobnie jeszcze w marcu będziemy mogli się pochwalić przejęciem" - powiedział Kuich. Spółka prowadzi rozmowy zarówno z firmami polskimi, jak i zagranicznymi. 

(...)

Produkcją nadwozi carbonowych do powyższych pojazdów będzie zajmować się inna spółka zależna od Veno - Carbon Design - specjalizująca się w technologiach carbonowych i kevlarowych. (...)



09. czerwca 2009

(...) Notowane na New Connect Veno zainwestowało w AutoGroup przed kilku dniami. Spółki mają współpracować przy konstrukcji luksusowego samochodu sportowego Veno Car. Prezes Veno Arkadiusz Kuich zapowiada, że auto będzie gotowe pod koniec tego roku.


 
03. sierpnia 2009

(...) W ubiegłym tygodniu nadzwyczajne walne zgromadzenie akcjonariuszy upoważniło zarząd do podjęcia działań mających na celu wprowadzenie akcji spółki do notowań na rynku regulowanym. (...)



27. sierpnia 2009

(...) 5. Zarząd jest upoważniony do ustalenia szczegółowych warunków poszczególnych emisji
akcji w ramach podwyższeń kapitału zakładowego dokonywanych na podstawie
upoważnienia określonego w §31 ust. 1., a w szczególności:
a) ustalenia liczby akcji, które mają być wyemitowane w transzy lub serii
b) ustalenia ceny emisyjnej akcji poszczególnych emisji, z tym zastrzeżeniem, że cena emisyjna nie będzie niższa niż 0,30 złotych (30 groszy) (...)



30. listopada 2009

(...) Scalenie akcji w stosunku 35:1 i określenie nominału akcji Spółki na 0,35 PLN ma na celu wprowadzenie na rynek regulowany  GPW po odpowiednio wysokim kursie – m.in. żeby uniknąć zagrożenia pojawienia się na liście alertów na GPW po debiucie; zachęcenie inwestorów instytucjonalnych do objęcia pakietów akacji w Spółce, w której nie ma zbyt dużych wahań procentowych podczas jednej sesji; a także zwiększenie płynności.

(...)

Zgodnie z treścią uchwały Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie upoważni Zarząd Spółki do ustalenia ceny emisyjnej akcji serii G, z tym zastrzeżeniem że cena emisyjna akcji serii G nie będzie niższa niż 1,40 zł za akcję i nie będzie wyższa niż 7,00 (siedem złotych) za akcję. Oznaczałoby to pozyskanie od 7.515.715,00 PLN do 37.578.576,00 PLN. Ostateczna cena emisyjna zostałaby ustalona przez Zarząd w możliwie najbliższym czasie w oparciu o aktualną sytuację na rynkach światowych i w Polsce, status prowadzonych negocjacji i inwestycji w nowe wiele obiecujące projekty, a także w oparciu o aktualną wartość rynkową akcji Spółki. Na pewno wsparte też zostałyby dotychczasowe inwestycje: dokończenie samochodu przez VENO Automotive (ok. 600 tys. PLN); podwyższenie kapitału w AutoGroup (ok. 1 mln. PLN); podwyższenie kapitału w Oponix.pl związane z planami pozyskania większego finansowania z PARP (ok. 500 tys. PLN); dofinansowanie Carbon Design (ok. 600 tys. PLN); a także bieżące projekty e-commerce (ok. 2,5 mln PLN) (...)

2 komentarze:

  1. Przyznam, że nie wiem jak można być na tyle naiwnym by kupować te bajery. Śledzę ten blog niemal od początku i w głowie mi się nie mieści że tay kolesie cokolwiek robią związanego z rynkiem kapitałowym. Dwa że są osoby które finansują to całe toważystwo.

    SIOK

    OdpowiedzUsuń
  2. może i trzeba być naiwnym by kupować te bajery ale normą jest że ludzie na znacznie większą skalę kupują bajki np: Petrolinvest

    Ale innych spółek nie ma tu co wymieniać bo autor spośród kilkuset spółek na parkiecie dostrzega tylko blask venośmiecia

    OdpowiedzUsuń