niedziela, 20 lutego 2011

WUT Racing, czyli jak buduje się prototyp

WUT (Warsaw University of Technology) Racing  to zespół ponad 30 studentów Politechniki Warszawskiej i Szkoły Głównej Handlowej. Jesteśmy członkami 4 różnych kół naukowych.

Celem zespołu jest udział w międzynarodowym konkursie Formula Student w 2011 roku. Formula Student to największy i najbardziej prestiżowy z konkursów studenckich organizowanych przez Society of Automotive Engineers International (Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji), które istnieje od 1905r. W każdej edycji konkursu bierze udział ponad 100 ekip z całego świata.

(...)

WUT Racing tworzą osoby, dla których ważny jest nie tylko wynik, ale też sama idea konkursu, która promuje młodych, ambitnych ludzi. Dzięki połączeniu wiedzy technicznej (Politechnika Warszawska) z biznesową (Szkoła Główna Handlowa) z sukcesem realizujemy kolejne etapy projektu.


Gratulujemy wszystkim odwagi i życzymy powodzenia! Od razu widać w pełni profesjonalne podejście do tematu. Przede wszystkim imponować może znakomite podejście organizacyjne oraz - co oczywiste - wykorzystanie wiedzy w poszczególnych obszarach skomplikowanego projektu budowy prototypu. Zero amatorki. 

Może to szokujące dla osób śledzących budowę VenoAuta, ale prototyp bolidu F1 ma kosztować 5x mniej od tego, co już wydało Veno (!!!) z kieszeni swoich akcjonariuszy. No tak, ale przy okazji projektu, nikt nie dorobi się nowego autka czy domu oraz nie zrobi kilku innych "wałków".




Chłopcy z Veno Automotive S.A. - mamy proste pytania - kto u Was zajmuje się (tak bardzo ważnymi w superautach) sprawami jak: aerodynamika, elektronika, rama, napęd, zawieszenie, wnętrze, wyposażenie? Przecież musi być jakiś zespół, żeby to odniosło jakikolwiek sukces. Można prosić o parę nazwisk oraz wykształcenie kierunkowe tych ludzi? A może wszystkim zajmuje się jakiś samozwańczy szef, który z pasji do aut wszystko wymyśla i potem każe to wdrażać, nawet jeśli wszyscy obok się śmieją (często na podstawie oglądania modeli RC)?

To muszą być tylko plotki i pomówienia ludzi, którzy pracowali w spółkach GK Veno S.A. Dlatego prosimy o podanie jak to jest u Was. Chętnie poznamy zespół, który buduje pierwszy polski supercar. W jakich kołach naukowych działali lub działają? Jakie odnieśli sukcesy w swoich dziedzinach? W jakich projektach brali udział do tej pory? Jakie projekty komercyjnie wykonali?

Dlaczego są aż tak drodzy? 1.500.000 PLN... A auto jeszcze nie gotowe. Sporo - pewnie zespół z VA musi być kilka razy większy i o wiele bardziej doświadczony od WUT Racing.